Afhalingen
U heeft een bestelling bij FloorHouse geplaatst en wenst deze in een van onze filialen te komen ophalen? Helemaal geen probleem. Tijdens de online bestelling kunt u als afhaalpunt het dichtstbijzijnde winkelpunt kiezen. Onze logistiek zal er voor zorgen dat uw goederen zoals gewenst op de juiste plaats zullen klaarliggen voor afhaling.
Heeft u nog een vraag die wij op deze pagina niet hebben beantwoord? Neem dan gerust contact op met onze klantendienst via e-mail: info@floorhouse.be
Indien de goederen in de geselecteerde vestiging op voorraad zijn, is de afhaling onmiddellijk mogelijk. Neem ter zekerheid eventjes contact op met het betreffende winkelpunt zodat de medewerkers u de afhaling kunnen bevestigen en eventueel de goederen al voor u klaar kunnen zetten.
Indien de goederen niet voorradig zijn, zal onze logistiek deze bij de fabrikant bestellen en naar het door u geselecteerde winkelpunt laten leveren. De medewerkers van de betreffende winkel zullen u rechtstreeks contacteren zodra u uw bestelling kunt komen afhalen.
De afhaling kan steeds gedurende de reguliere openingstijden (maandag – zaterdag), en het liefst na een persoonlijk contact met u. Zo kunnen onze medewerkers er op voorhand al voor zorgen dat de goederen voor u klaar staan en de afhaling vlot verloopt.
Een afhaling van uw bestelling is in al onze winkelpunten mogelijk. Binnen het bestelproces op de webshop selecteert u bij “afhaling” gewoon een van onze winkelpunten:
- FLOORHOUSE AARTSELAAR: Boomsesteenweg 59, 2630 Aartselaar
- FLOORHOUSE ANTWERPEN: Bredabaan 1305, 2900 Schoten
- FLOORHOUSE GENT: Kortrijksesteenweg 1086, 9051 St-Denijs-Westrem
- FLOORHOUSE HASSELT: Genkersteenweg 219, 3500 Hasselt
- FLOORHOUSE TURNHOUT: Winkelpark Turnhout, Steenweg op Gierle 339/13, 2300 Turnhout
- FLOORHOUSE WOMMELGEM: Herentalsebaan 425, 2160 Wommelgem
- FLOORHOUSE LOCHRISTI: Antwerpsesteenweg 114, 9080 Lochristi
De afhaling kan steeds gedurende de reguliere openingstijden (maandag – zaterdag), en het liefst na een persoonlijk contact met u. Zo kunnen onze medewerkers er op voorhand al voor zorgen dat de goederen voor u klaar staan en de afhaling vlot verloopt.
Voor afhalingen van bestellingen met een bestelwaarde > €300 is het mogelijk gratis een bestelwagen te reserveren*.
Deze dienst is gratis indien de totale afstand (= heen en terug) maximaal 50 km bedraagt. Moet u meer dan 75 km rijden om de goederen te vervoeren, of is de totaalprijs van uw bestelling lager dan €300, zal een bijdrage aangerekend worden van €1,15 per extra gereden kilometer.
Voor het gebruik van een bestelwagen dient er op voorhand een reservatie in het winkelpunt gemaakt te worden, waar u de goederen wenst af te halen. Onze experts in het betreffende winkelpunt leggen dit graag ook nog eens aan u uit en overlopen samen met u de mogelijke afhaaldatums.
(Alle vermelde prijzen incl. BTW.)
*Enkel en alleen voor particulieren klanten.
Houd het best rekening met de onderstaande punten als u uw bestelling bij ons komt afhalen dan zal alles vlot verlopen:
- Het tijdstip:
Afhalingen zijn enkel gedurende de openingsuren van de winkel mogelijk (maandag – zaterdag, telkens 9u30 – 17u30).
- Uw goederen:
Indien u de goederen met uw eigen wagen (in plaats van een FloorHouse bestelwagen) wenst af te halen, informeer ter zekerheid nog eens bij een medewerker naar de afmetingen en het gewicht van de bestelde producten. Weet dat er niet in elke persoonswagen plinten van 2,9m getransporteerd kunnen worden. Ook kunnen kleinere wagens moeite hebben, een groot aantal zware pakken te transporteren. Onze medewerks helpen u graag verder om de afhaling zo soepel mogelijk te laten verlopen.
Maak gebruik van een gratis bestelwagen:
Voor bestellingen vanaf €300 kan u gebruik maken van een FloorHouse bestelwagen. Deze dienst is gratis indien de totale afstand (= heen en terug) maximaal 50 km bedraagt. Moet u meer dan 50 km rijden om de goederen te vervoeren, of is de totaalprijs van uw bestelling lager dan €300, zal een bijdrage aangerekend worden van €1,15 per extra gereden kilometer. Voor het gebruik van een bestelwagen dient er op voorhand een reservatie in het winkelpunt gemaakt te worden, van waar u de goederen wenst af te halen. Onze experts in het betreffende winkelpunt leggen dit graag nog eens aan u uit.
(Alle vermelde prijzen incl. BTW.)
Als u tijdens het plaatsen van uw bestelling al voor een afhaling in een van onze winkelpunten kiest, zorgt onze logistiek ervoor dat de bestelde goederen rechtstreeks daarnaartoe worden geleverd. Dat bespaart u enkele dagen tijd in vergelijking met een levering aan huis.
Indien u uw bestelling komt afhalen, is het niet nodig om thuis op een transporteur te wachten. U kiest het afhaalpunt en het tijdperk zelf. Wij zouden u alleen willen vragen, de FloorHouse winkel waar u de bestelling wenst af te halen, eventjes te bellen, zodat de medewerkers het klaarzetten van uw bestelling alvast kunnen regelen.
U bereikt steeds een persoonlijke FloorHouse aanspreekpartner voor al uw vragen.
U wenst het afhaaldatum nog een keer te verzetten? Helemaal geen probleem. Onze medewerkers houden hier graag rekening mee. Geef hen een telefoontje en wij passen de afhaaldatum nog eens aan.
U kunt resterende bedragen gemakkelijk in het winkelpunt betalen. Dit kan cash, met bancontact of met Eco-Cheques. U hebt nog vragen over de betaling? Kijk hiervoor op de pagina “online betalingen”.
Pakketverzending
U heeft een onderhoudsproduct besteld en wenst dit als pakket te laten opsturen? Helemaal geen probleem. FloorHouse werkt hiervoor samen met postNL.
Hebt u toch nog een vraag over het laten opsturen van uw FloorHouse bestelling? Wij beantwoorden deze hier graag. Voelt u zich na het lezen niet voldoende geïnformeerd, dan kunt u gerust contact opnemen met onze klantendienst via e-mail: info@floorhouse.be.
Pakketten sturen wij op als u enkel onderhouds-, afwerkings- of andere kleine producten online hebt besteld. De kostprijs van een pakketverzending is niet gekoppeld aan een Nederlandse of Belgische leveradres.
Indien de totaalprijs van uw productbestelling lager is dan €100, bedraagt de leveringskost €10.
Bij een productbestelling voor meer dan €100 is de levering van deze goederen gratis.
(Alle vermelde prijzen incl. BTW.)
Wij versturen standaard bestellingen met enkel onderhouds-, afwerkings- en reinigingsproducten als pakket.
De webshop zal voor de verzendkosten automatisch rekening houden met de betreffende artikelen die u wenst aan te kopen.
Maar ook profielen van <1,5m kunnen wij als “pakket” (in een verzendkoker) opsturen. Zelfs als het over een pak vloer gaat (<1,5m lengte), zal een pakketverzending mogelijk zijn. De webshop zal bij deze artikelen steeds een hogere verzendkost aanrekenen. Dit omwille van de programmatuur. Contacteer ons hiervoor gerust per e-mail info@floorhouse.be en wij helpen u graag persoonlijk verder.
Hebben wij de gewenste producten op voorraad, zal het pakket een levertijd hebben van een 3-5 werkdagen.
Indien de bestelde producten niet op voorraad zijn, informeren wij u aangaande de verwachte leveringstermijnen via e-mail. Zodra de gewenste artikelen naar ons toe zijn gekomen, sturen wij ze als pakketzending naar u op.
U ontvangt steeds een verzendbevestiging per e-mail zodra het pakket ons magazijn verlaat.
Toegegeven, op onze website kunt u momenteel nog niet automatisch een post afhaalpunt selecteren.
Maar desondanks is het natuurlijk mogelijk uw pakket naar een te sturen. Geef als verzendadres de naam en het adres van het postNL afhaalpunt + uw naam in. Wij sturen het pakket ook graag daarnaartoe.
Indien u twijfelt, kunt u gerust ook contact met onze klantendienst via e-mail opnemen: info@floorhouse.be
Spijtig gaat dit nog niet. Echter sturen wij u een bevestigingsmail zodra uw pakket ons magazijn heeft verlaten.
Daarin vindt u een trackingcode zodat u precies te weten komt, wanneer het pakket bij het opgegeven verzendadres zal toekomen.
Zodra u een bestelling via onze webshop heeft geplaatst, bevestigen wij deze. In de e-mail die u van ons ontvangt, vindt u verdere informatie over de gemiddelde levertermijnen.
Zodra het pakket door ons kan worden opgestuurd, ontvangt u een verzendbevestiging incl. trackingcode. Zo kunt u gemakkelijk de verzending van uw pakket volgen.
Levering aan huis
Hier hebben we de meest voorkomende vragen van onze klanten rond de leveringen aan huis verzameld. Is er nog iets onduidelijk of zit u met een specifieke vraag?
Stuur ons dan een e-mail via info@floorhouse.be en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Tip: Indien u reeds een bestelling geplaatst heeft, geef ons dan ook eventjes uw ordernummer door. Alvast bedankt.
De levering gebeurt steeds op begane grond tot aan de voordeur, onder de voorwaarde dat deze met een transpalet bereikbaar is en er parkeerplaats voorzien is voor de transporteur op maximum 25 meter van de voordeur.
De plaats van de levering moet altijd goed bereikbaar zijn. Dit houdt onder andere in dat er bestrating moet zijn en dat deze niet op dusdanige manier afgesloten is. FloorHouse behoudt zich het recht voor om leveringen op straat te lossen indien de plaats van de levering niet bereikbaar is. Hierbij is de klant verantwoordelijk voor het afschermen en beveiligen van de geleverde goederen tegen onder andere weersomstandigheden en diefstal.
In principe zijn er enkel twee voorwaarden die voldaan moeten zijn, om de levering van uw goederen door te voeren:
Uw bestelling is compleet:
- Alle goederen zijn voorradig of ondertussen door de fabrikant naar het Centraal Magazijn van FloorHouse geleverd.
Uw bestelling is volledig betaald:
- Voordat de goederen bij ons kunnen worden afgehaald, moet de betaling voldaan zijn. De simpele reden hiervoor is dat de chauffeurs geen geld (noch cash, noch bankkaarten) kunnen ontvangen.
Moest u twijfelen over eventuele openstaande bedragen, kunt u altijd met ons contact opnemen via info@floorhouse.be.
Wanneer de goederen bij u geleverd kunnen worden, hangt ervan af of wij alle bestelde producten op voorraad hebben of deze bij de fabrikant besteld moeten worden.
U kunt voor inlichtingen over het gewenste product steeds contact opnemen met onze klantendienst: info[@]floorhouse.be
Op voorraad:
- Zijn alle producten bij ons op voorraad, wordt uw bestelling aan onze transporteur meegegeven bij de eerstvolgende afhaling. U ontvangt dan een bevestiging per e-mail. De afspraak voor een precieze leveringstermijn maakt u samen met de transporteur, zodra hij telefonisch contact met u opneemt (na de afhaling van uw bestelling bij ons).
Niet op voorraad:
- Indien wij de bestelde artikelen niet allemaal op voorraad hebben, zal onze logistiek deze bij de fabrikant bestellen. De levertermijnen naar ons Centraal Magazijn hangen ervan af, of de fabrikant de benodigde goederen voorradig heeft of niet. Meestal rekenen wij met een levertermijn van 2 à 3 weken.
- Onze medewerkers volgen steeds de status van uw bestelling op en houden u aangaande de verwachte leveringstermijnen op de hoogte. Mocht u een tijdje niets van ons gehoord hebben, stuur dan gerust een e-mail naar info[@]floorhouse.be. Vergeet dan niet uw ordernummer eventjes te vermelden, aub.
Contacteer ons via info@floorhouse.be of bel de FloorHouse winkel in uw buurt voor een inlichting. Wij zullen ons best doen u de gewenste artikelen zo snel mogelijk te bezorgen.
Onze transportpartner Econotrans zal u rechtstreeks telefonisch contacteren, zodra hij uw bestelling bij ons heeft afgehaald. De precieze leveringstermijn spreekt u dus niet met FloorHouse, maar met de transporteur Econotrans af. Zo bent u er zeker van dat er op de dag van de levering ook iemand thuis is.
Tip: Geef ons het best een telefoonnummer door waarop u gemakkelijk te bereiken bent. Zo verliezen wij geen tijd wanneer we een afspraak met u willen maken. Alvast bedankt.
Nee, helaas niet. De bestelde goederen worden steeds op begane grond tot aan de voordeur aangeleverd. Voor verdere verplaatsing binnen uw woning dient u zelf zorg te dragen. Dit is te verklaren aan de hand van het feit dat onze vervoerders alleen opereren en arbeidsomstandigheden als tilwerkzaamheden niet toestaan.
Wij adviseren u dus, desnoods helpers in te schakelen, die u met het dragen van de goederen kunnen assisteren. Informeer bij onze medewerkers naar het gewicht van een pak om het ontvangst van de goederen nog beter te kunnen voorbereiden.
Ja, om een heel simpele reden: De levering dient persoonlijk door u gecontroleerd en aanvaard te worden. Ter bevestiging tekent u na de aanname van de goederen de leverbon af.
Kijk dus alle geleverde artikelen zorgvuldig na – of zij onbeschadigd en volledig zijn.
Uw bestelling wordt met de grootste zorg naar u toe geleverd. Indien er toch een keer iets mis gaat, noteer dit op de leverbon en neem zeker contact op met onze klantendienst via e-mail info@floorhouse.be.
Indien er iets niet klopt (aantal van de bestelde goederen, eventuele beschadigingen…) kijk dan eventjs onder luik “Wat als er iets mis is met de geleverde goederen?” hoe u verdere stappen kunt ondernemen.
Indien de totaalprijs van uw bestelling lager is dan €595, bedraagt de leveringskost €65 .
Voor een bestelling met een totaalprijs vanaf €595 is de levering van de goederen voor u gratis. Dit reglement geldt zowel voor leveringen binnen België alsook transporten naar een Nederlands adres.
(Alle vermelde prijzen incl. BTW.)
Wij zouden u vriendelijk willen vragen, eventuele wijzigingen aangaande de levertermijn rechtstreeks aan de transporteur Econotrans door te geven. Indien mogelijk geeft u deze minimum 1 werkdag op voorhand door aan de transporteur zodat hij met de wijziging in zijn planning rekening kan houden.
Econotrans is het best telefonisch te bereiken onder dit nummer: + 32 3/337.00.55
Opgelet:
Komt de transporteur bij u langs en is de levering van de goederen niet mogelijk, zonder fout van FloorHouse of de transporteur, dan dient u een nieuwe afspraak rechtstreeks met de transporteur te maken.
In dit geval, worden de kosten voor de tweede levering (€65) wel doorgerekend aan u. Probeer overbodige kosten te voorkomen door ervoor te zorgen dat op de dag van de levering zeker iemand thuis is.
(Alle vermelde prijzen incl. BTW.)
Helaas is de levering van plinten en/of profielen (indien deze langer zijn dan 1,5m) net zo duur als het bestellen van een vloer. Ook voor deze bestellingen geldt dus de volgende regeling: Is de totaalprijs van uw bestelling lager dan € 595, wordt er een transportkost van € 65 aangerekend. Bestelt u voor meer dan € 595, leveren wij de goederen gratis naar u.
Om onnodige kosten te besparen, zouden wij u adviseren, een bestelling met enkel plinten en/of profielen in een van onze winkels te komen afhalen.
Indien het profiel of de plint nog per post verstuurd kunnen worden (totale lengte korter dan 1,5m), houden wij daar graag rekening mee en versturen wij uw bestelling als pakket (veilig verpakt in een verzendkoker).
Aarzel zeker niet ons te contacteren als u hierover nog een vraag hebt: info@floorhouse.be
Wij vragen altijd aan onze klanten tijdens de levering aanwezig te zijn, zodat de levering direct op volledigheid of eventuele schade gecontroleerd kan worden. Wanneer de controle gebeurd is, dient u de leveringsbon te ondertekenen en eventuele schade daarop te vermelden.
Klachten met betrekking tot de ontvangen goederen moeten binnen de 24u na de inontvangstname aan FloorHouse worden meegedeeld met verwijzing van het correcte nummer van de leveringsbon of het ordernummer (ter identificatie). Neem hiervoor contact met ons op via e-mail: info@floorhouse.be.
Klachten die na meer dan 24u worden ingediend, zullen door FloorHouse in behandeling worden genomen overeenkomstig met de garantie van het betreffende product.
Online betalen
Hier vind je antwoorden op veelgestelde vragen over verschillende betaalmethoden, veiligheid van betalingen, en hoe je een betaling kunt voltooien bij aankopen via de website. Ook worden er details gegeven over hoe facturatie werkt.
Voor het online betalen van uw bestelling bij FloorHouse zijn er verschillende betaalmethodes geactiveerd:
Betaalkaarten: bancontact en Mister Cash voor klanten uit België, iDeal voor klanten uit Nederland
Kredietkaarten: Visa, MasterCard, Maestro
Alle online betalingen worden maximaal door de betaaldienst Worldline beveiligd, een van de grootste en veiligste partners op vlak van betalingen voor webshops.
Bij betaling met credit card zal het bedrag op het moment van de transactie direct in rekening worden gebracht.
In de FloorHouse winkels kunt u cash, met bancontact of met elektronische Eco-Cheques betalen. Dit is ook van toepassing wanneer u online een voorschot betaalt en het resterende bedrag bij afhaling van uw bestelling in een van onze winkelpunten wilt voldoen.
U hebt onlineproducten voor meer dan € 950 (incl. BTW) besteld? Dan vragen wij bij het plaatsen van uw bestelling 40% van het totaalbedrag, en pas later de rest.
Uw bestelwaarde is lager dan € 950 (incl. BTW)? Dan betaalt u sowieso automatisch 100% van het totaalbedrag.
U wordt via e-mail door ons gecontacteerd in verband met de betaling van resterende bedragen. Deze kan worden voldaan in een van onze winkelpunten (bij afhaling) of gemakkelijk via overschrijving vooraf (bij afhaling of levering). De informatie omtrent openstaande bedragen sturen u onze medewerkers samen met de bevestiging van uw bestelling per e-mail toe.
U heeft de informatie aangaande een betaling van een openstaande saldo nog nodig? Contacteer ons dan gerust via info@floorhouse.be of spreek onze medewerkers in de winkels erop aan.
Als u voor een levering aan huis kiest en u hebt nog een saldo voor deze bestelling open staan, vragen wij u het resterende bedrag te betalen, voordat de transporteur uw bestelling bij ons komt ophalen. De chauffeurs kunnen namelijk geen geld ontvangen (noch cash, noch via bankkaarten). De informatie aangaande een betaling via overschrijving ontvangt u van ons samen met de bestelbevestiging per e-mail.
Hoe eerder de betaling voldaan is (onder de voorwaarde dat uw bestelling compleet is) hoe eerder kunnen wij de goederen laten afhalen door onze transportdienst.
Ja, absoluut. Om uw gegevens maximaal te beschermen tijdens het betaalproces, werken wij samen met Worldline, een van de grootste en meest gekozen betaaldiensten voor webshops.
FloorHouse heeft bijvoorbeeld geen zicht op uw kaartgegevens. Wij worden enkel ingelicht over de door Ingenico verwerkte en aanvaarde betaling. De naar ons doorgestuurde betaalinformatie wordt op een absolute minimum beperkt.
Zodra uw bestelling volledig betaald is en u de bestelling komt afhalen in een van onze winkelpunten, geven de medewerkers u een print van uw factuur mee.
Indien u de bestelling aan huis wenst te laten leveren, ontvangt u samen met de geleverde producten de factuur van uw bestelling.
U heeft nog een kopie van een reeds ontvangen factuur nodig? Neem gerust contact met ons op, wij bezorgen deze graag aan u.
Mijn account
Hier vind je antwoorden op vragen over het aanmaken en beheren van een account. Er wordt uitgelegd hoe je je wachtwoord kunt herstellen, persoonlijke gegevens kunt aanpassen, en hoe je je bestellingen kunt volgen via je account.
Het aanmaken van een account heeft enkele voordelen voor u:
- Uw gegevens blijven ook voor komende bestellingen opgeslagen.
- U hebt een volledig overzicht over uw bestellingen en facturen.
- Een eerder geplaatste bestelling is binnen enkele kliks opnieuw geplaatst.
FloorHouse slaat uw gegevens op in een intern klantenbestand. Op die manier kunnen wij uw bestelling van A tot Z afwerken:
- en vragen rond de bestel- en leverstatus beantwoorden
- bestellingen uit het verleden voor u oproepen
- benodigde documenten naar u doorsturen (bevestigingen, facturen etc.)
- Uiteraard zien wij op die manier ook wanneer uw bestelling compleet is en klaargezet kan worden voor de levering aan huis resp. de afhaling in een van onze winkelpunten.
Ja, absoluut. Ook na het plaatsen van uw bestelling kunnen factuur- en bestelgegevens nog gewijzigd worden.
Houd er rekening mee dat een wijziging van een leveradres veel communicatie en organisatie vraagt wanneer uw goederen al onderweg zijn naar u (of m.a.w., naar het eerst opgegeven leveradres). Voor het wijzigen van een leveradres vragen wij u rechtstreeks contact op te nemen met de transporteur. Kijk hiervoor onder “Leveringen“, a.u.b..
Echter zouden wij u vriendelijk willen vragen, dit niet enkel binnen uw webshop account te doen, maar ons ook eventjes via e-mail ervan op de hoogte te brengen. Dit kan aan info@floorhouse.be. Zo zijn wij er zeker van dat alle wijzigingen correct worden opgeslagen.
Ga hiervoor op de “Login”-pagina (rechts boven op de website).
U kunt in gebruik maken van de link “wachtwoord vergeten”. Er wordt automatisch een e-mail naar het opgegeven e-mailadres gestuurd waarmee u gemakkelijk een nieuw wachtwoord kunt vastleggen. Deze functie is ongelimiteerd. Zo kunnen wij u garanderen dat u op elk moment toegang tot uw gegevens en besteloverzichten hebt.
Contact met FloorHouse
Hier vind je informatie over hoe je contact kunt opnemen met de klantenservice. Er worden verschillende manieren besproken om FloorHouse te bereiken, zoals via e-mail, telefoon en het contactformulier op de website. Ook vind je details over de openingstijden van de klantenservice en hoe je snel antwoord kunt krijgen op je vragen.
U kunt al onze winkels telefonisch of per e-mail bereiken:
- FloorHouse Aartselaar: aartselaar@floorhouse.be // T: 03 877 27 01
- FloorHouse Antwerpen: antwerpen@floorhouse.be // T: 03 645 34 90
- FloorHouse Hasselt: hasselt@floorhouse.be // T: 011 242 342
- FloorHouse Gent: gent@floorhouse.be // T: 09 247 07 98
- FloorHouse Turnhout: turnhout@floorhouse.be // T: 014 479 945
- FloorHouse Wommelgem: wommelgem@floorhouse.be // T: 03 411 07 56
- FloorHouse Lochristi: lochristi@floorhouse.be // T: 09 274 51 53
Wanneer kan ik de winkel contacteren?
Alle winkelpunten zijn van maandag t.e.m. vrijdag open van 9u15 – 18u, en op zaterdagen van 9u30 – 17u30.
U kunt vragen over het laten plaatsen van een vloer door onze plaatsingsdienst rechtstreeks richten aan een van onze winkelpunten.
Onze medewerkers helpen u graag verder. Kijk voor de contactgegevens van de winkels onder de tab “Hoe bereik ik jullie winkelpunten?”
Neem voor uw vraag over het (laten) renoveren van uw houten vloer het best rechtstreeks contact met het winkelpunt op waar u het betreffende toestel ook wenst te huren.
De contactgegevens van de betreffende winkel vindt u onder andere ook onder de tab “Hoe bereik ik jullie winkelpunten?”
Een eerste uitleg over onze professionele schuurmachines geven wij u ook in deze film: “Parket schuren voor doe-het-zelvers”
Indien uw persoonlijke vraag niet via een van de boven gegeven punten beantwoord kan worden, kunt u gerust contact met ons opnemen via info@floorhouse.be
Retoures
Hier vind je informatie over het retourbeleid. Er wordt uitgelegd hoe je een product kunt retourneren, welke stappen je moet volgen, en wat de voorwaarden zijn voor het retourneren van een bestelling. Daarnaast worden de kosten voor retourzendingen besproken, evenals de verwerkingstijd van een retour en de terugbetaling.
Een annulering van een online bestelling is gratis, onder voorwaarde dat deze nog niet verzonden is. Voor bestellingen die via een winkel geplaatst zijn, adviseren wij u het betreffende winkelpunt eventjes telefonisch te contacteren.
Annuleert u de bestelling nadat deze is verstuurd (resp. u deze al hebt ontvangen), dan moet u de procedure voor herroeping volgen.
Ja, als consument die een goed bestelde via de website kan u dit goed zonder betaling van een boete en/of opgave van motief retourneren of omruilen binnen 14 kalenderdagen na ontvangst. Voor een herroeping moet u aan de volgende voorwaarden voldoen:
- U hebt de artikelen slechts uitgepakt, geprobeerd of gebruikt in de mate en op de wijze noodzakelijk om redelijkerwijs te beoordelen of hij de artikelen wenst te houden.
- De artikelen dienen compleet, in ongebruikte en onbeschadigde staat en in de originele en onbeschadigde verpakking, terugbezorgd worden.
- De herroeping dient te gebeuren binnen een termijn van 14 kalenderdagen, die een aanvang neemt de dag na datum van de levering.
- U bent een natuurlijke persoon die de goederen uitsluitend voor niet-beroepsmatige doeleinden aankocht.
Indien u gebruik wilt maken van dit herroepingsrecht moet FloorHouse binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van de artikelen (de levering bij u thuis) via info@floorhouse.be verwittigd worden, met vermelding van het ordernummer en de mededeling dat u de bestelling wilt retourneren.
Vermeld hierbij ook het rekeningnummer waarop de betaling teruggestort zal worden. U kunt hiervoor ook gebruik maken van het modelformulier.
Goederen die worden teruggestuurd zonder voorafgaand bericht kunnen we helaas niet aanvaarden.
Nadat u FloorHouse over de herroeping binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van de goederen hebt ingelicht (via e-mail info@floorhouse.be en door invullen van het modelformulier), moet u voor de teruggave van de goederen zorgen.
U bent zelf verantwoordelijk voor de zending vanaf het moment dat deze bij u vertrekt tot het moment dat FloorHouse ze ontvangt. Voor transporten met een externe dienst, vragen wij u beroep te doen op een erkende koeriersdienst zoals TNT, DHL of UPS. De kosten voor het terugzenden van de bestelling zijn ten laste van u.
De goederen kunnen ook persoonlijk teruggebracht worden naar ons Centraal Magazijn (FloorHouse Aartselaar), elke weekdag (maandag t.e.m. vrijdag) tussen 9.30u en 17.30u.
Vervolgens moeten de goederen in de oorspronkelijke, onbeschadigde en originele verpakking, zonder enige afgedrukte band, noch stickers, noch enig schrijven op de doos, samen met alle toebehoren, de gebruiksaanwijzing en (een kopie van) de factuur/de leverbon teruggestuurd of persoonlijk teruggebracht worden naar:
FLOORHOUSE AARTSELAAR: Boomsesteenweg 59, 2630 Aartselaar.
Heeft u hierover nog vragen, neem dan gerust contact met ons op: info@floorhouse.be
Wij vergoeden uw retoure na ontvangst en controle van de teruggestuurde artikelen.
De terugbetaling gebeurt steeds via overschrijving. Wanneer u dus aangeeft, uw bestelling gedeeltelijk/volledig te retourneren, vergeet dan zeker niet ons uw rekeningnummer door te sturen waarop wij het betaalde bedrag terug zullen storten.